Kukkuublogi

Kirjoitamme Kukkuublogissa viestinnän ilmiöistä ja teemoista sekä pohdimme viestinnän vaikutusta organisaatioiden arkeen. Lisäksi annamme vinkkejä viestinnän kehittämiseen, ja tartumme myös muihin ajankohtaisiin aiheisiin.

Kuusi vaihetta, joilla saat vastuullisuusraportoinnin käyntiin
Viestintätoimisto Kukkuu Oy Viestintätoimisto Kukkuu Oy

Kuusi vaihetta, joilla saat vastuullisuusraportoinnin käyntiin

Vastuullisuusraportointidirektiivi velvoittaa isoja pörssiyhtiöitä, mutta valuu arvoketjua pitkin jossain vaiheessa yhä useammalle pienelle toimijalle. Siinä tilanteessa ajoissa aloitettu raportointi helpottaa huomattavasti tarjouksen jättämistä. Kerromme, kuinka saat yrityksesi vastuullisuusraportoinnin käyntiin.

Lue lisää
Miten yritys voi olla vastuullinen?
Viestintätoimisto Kukkuu Oy Viestintätoimisto Kukkuu Oy

Miten yritys voi olla vastuullinen?

Sekä toiminimiyrittäjä että pörssiyhtiö voi toimia erittäin vastuuttomasti, miksei siis myös vastuullisesti. Vastuullisuus ei katso yrityksen kokoa. Miten lähteä liikkeelle yrityksen vastuullisuudessa?

Lue lisää
Kriisinhallinta viestinnän keinoin
Viestintätoimisto Kukkuu Oy Viestintätoimisto Kukkuu Oy

Kriisinhallinta viestinnän keinoin

Yritystoiminnassa on useita erilaisia riskejä, jotka joskus äityvät kriiseiksi. Kriisit voivat olla pieniä tai suuria, mutta niitä kaikkia voidaan hallita paremmin, kun niihin on varauduttu.

Yksi kriisinhallinnan keino on viestintä. Kun viestintä on suunniteltua, voidaan kriisitilanteessa toimia tehokkaammin ja yrityksen toiminta palauttaa nopeammin perustilanteeseen.

Lue lisää
Nettisivuprojektin suunnittelu ennen kilpailutusta
Viestintätoimisto Kukkuu Oy Viestintätoimisto Kukkuu Oy

Nettisivuprojektin suunnittelu ennen kilpailutusta

Nettisivujen rakentaminen tai päivittäminen on iso projekti, eikä sitä kannata lähteä kilpailuttamaan, ennen kuin tietää, mitä on hakemassa. Päällimmäinen ajatus voi olla, että uudistusta kaivataan, mutta ennen tarjouspyyntöjen lähettämistä kannattaa ottaa pikku stoppi ja tehdä rauhallinen tarkastelu tarpeista ja resursseista.

Lue lisää
Graafisen ilmeen ja logon suunnittelu – miten se tapahtuu?
Viestintätoimisto Kukkuu Oy Viestintätoimisto Kukkuu Oy

Graafisen ilmeen ja logon suunnittelu – miten se tapahtuu?

Miten syntyy yrityksen logo ja graafinen ilme? Mitä se vaatii tilaajalta ja mitä graafikko tekee? Logon ja graafisen ilmeen syntyminen vaatii keskustelua ja luovuutta. Graafikko luo yritystä kuvaavat materiaalit, joiden avulla yritystä on helppo markkinoida ja tehdä tunnetuksi.

Lue lisää
Graafinen ohjeisto – Mikä se on ja mitä hyötyä siitä on?
Viestintätoimisto Kukkuu Oy Viestintätoimisto Kukkuu Oy

Graafinen ohjeisto – Mikä se on ja mitä hyötyä siitä on?

Mietitty ilme ja logoon sopiva kokonaisuus hyödyttää yrityksen markkinointia, kun sama ilme toistuu diginä, somessa ja printattuna. Toistojen kautta se jää ihmisten mieleen ja yrityksen brändi rakentuu. Aikaa säästyy, kun ei aina tarvitse uudelleen valita sopivaa fonttia ja värejä. Yrityksestä syntyy ulospäin selkeä kuva ja se tunnistetaan parhaimmillaan jo pelkistä väreistä.

Lue lisää
Vinkkejä asiakasviestinnän eri vaiheisiin
Viestintätoimisto Kukkuu Oy Viestintätoimisto Kukkuu Oy

Vinkkejä asiakasviestinnän eri vaiheisiin

Vinkkejä asiakasviestinnän eri vaiheisiin, asiakasviestintää kun on monenlaista. Sitä kannattaa suunnitella ja kehittää eri vaiheissa asiakkuutta ja muistaa, että se alkaa jo ennen kuin potentiaalinen asiakas on asiakkaasi.

Lue lisää
Vastuullisuusviestinnän ytimessä on yrityksen perustoiminta
Viestintätoimisto Kukkuu Oy Viestintätoimisto Kukkuu Oy

Vastuullisuusviestinnän ytimessä on yrityksen perustoiminta

Vastuullisuusviestintä lähtee liikkeelle yrityksen tavoitteista, arvoista ja konkreettisista teoista. Vastuullisuusviestintä kertoo mitä yrityksen tuotantoketjuissa tapahtuu, kuinka yritys pyrkii parantamaan tuotantoketjuun liittyvien ihmisten, eläinten ja kasvien oloja ja turvaamaan niiden toiminta- ja elinedellytykset myös tulevaisuudessa sekä huomioimaan tuotteiden ja palveluiden ympäristövaikutukset.

Lue lisää
Nettisivut ovat asiakkaita varten
Viestintätoimisto Kukkuu Oy Viestintätoimisto Kukkuu Oy

Nettisivut ovat asiakkaita varten

Tee itse nettisivut tai hoida ne muuten kuntoon – muista kuitenkin nämä asiat.

Nettisivut ovat yrityksen käyntikortti ja tukikohta kaikelle olennaiselle tiedolle, mitä yrityksestä on hyvä kertoa. Nettisivut ovat yrityksesi omaisuutta, ja on täysin vallassasi, mitä sivuilla on ja kuinka ne toimivat. Yrityksen nettisivuilla rakennetaan mielikuvaa koko yrityksestä.

Mihin niissä sitten kannattaa kiinnittää huomiota?

Lue lisää
Taloushaasteet toimivalla viestinnällä jopa rekryvaltiksi
Viestintätoimisto Kukkuu Oy Viestintätoimisto Kukkuu Oy

Taloushaasteet toimivalla viestinnällä jopa rekryvaltiksi

Talouskurimuksen aikana ei kannata unohtaa viestintää – varsinkaan sisäistä. Sen avulla varmistetaan, että yritys menestyy myös jatkossa, ja saa rekrytoitua hyvää ja osaavaa henkilökuntaa tulevaisuudessakin. Ja mikä tärkeintä, olemassa oleva henkilökunta luottaa ja sitoutuu yritykseen myös haastavina aikoina.

Lue lisää
Joulunajan arvolataus
Viestintätoimisto Kukkuu Oy Viestintätoimisto Kukkuu Oy

Joulunajan arvolataus

Joulunaikaan useissa firmoissa pohditaan joulumuistamisia. Pysyykö joulutohinoissa arvopohdinta mukana?

Lue lisää
Kyllähän meidät kaikki tietää
Viestintätoimisto Kukkuu Oy Viestintätoimisto Kukkuu Oy

Kyllähän meidät kaikki tietää

Palveluntarvitsija etsii usein tietoa netistä ja somesta. Miten käy, jos yrityksen tiedot eivät ole netissä ajan tasalla?

Lue lisää