Riskiratkaisut

Tarjoamme tarpeelliset ratkaisut organisaatiosi riskienhallintaan viestinnällistä näkökulmaa unohtamatta. Kun organisaatiosi riskienhallinnan osa-alueet ovat kunnossa vaikuttaa se positiivisesti myös vastuullisuuden eri osa-alueisiin, sillä niissä tarkasteltavat teemat ovat monilta osin samoja.

Hyödyt riskienhallinnan ratkaisuistamme, koska

  1. riskienhallinnalla voit säästää rahaa ja tehostaa toimintaasi

  2. työ- ja asiakasturvallisuutesi sekä tuotantovarmuutesi paranevat

  3. pystyt toimimaan suunnitelmallisemmin

  4. saat samalla kehitettyä organisaatiosi vastuullisuustoimia

  5. autamme riskienhallintaan ja vastuullisuuteen liittyvässä viestinnässä.

Riskienhallinnan ratkaisumme

Toteutamme riskienhallinnan ratkaisut aina lait, säädökset ja määräykset huomioon ottaen, ja paketoimme sinulle tilanteeseesi sopivan ratkaisun. Meiltä saat esimerkiksi:

  • suunnitelmat

  • riskirekisterin laatimisen

  • koulutukset

  • vastuullisuusohjelman

  • asiakaspolun määrittelyn

  • prosessien hahmottamisen

  • sekä tietysti kriisiviestinnän ratkaisut.

Esimerkkiratkaisuja riskienhallinnan tarpeisiisi

Riskienhallinnan suunnittelu ja riskirekisterin laatiminen

Määrittelemme kanssasi organisaatiosi riskienhallinnan tavoitteet ja tunnistamme olennaisten sidosryhmien kanssa keskeiset riskit. Voimme aloittaa operatiivisista riskeistä, mutta paneutua myös strategisiin riskeihin.

Autamme sinua ja työyhteisöäsi tunnistamaan riskien arvon, ja määrittelemään keinot niiden hallitsemiseksi. Laadimme riskirekisterin riskien hallinnan tueksi.

Tulevaisuustyöpaja strategian kehittämiseksi

Tulevaisuustyöpaja sopii esimerkiksi osaksi organisaatiosi strategian uudistamista. Suunnittelemme työpajan aina tarpeidesi pohjalta.

Työpajassa kartoitamme yhdessä alaasi koskevat ajankohtaiset ilmiöt ja mahdolliset tulevaisuuskuvat.

Tulevaisuuskuvien pohjalta autamme organisaatiotasi tunnistamaan olennaiset riskit ja mahdollisuudet, joihin tarttua strategian teossa.

Työpajan annista saat käyttöösi kirjallisen raportin.

Ulkoistettu riskienhallintapäällikkö

Otamme osan riskienhallinnan vastuusta kantaaksemme ja määrittelemme kanssasi riskienhallinnan tavoitteet, keskeiset riskit ja toimenpiteet.

Tarvittaessa etsimme sopivat työkalut riskienhallinnan tueksi ja viemme ne käytäntöön organisaatiossasi. Seuraamme riskien hallintaa sekä raportoimme ja kehitämme toimintaa eli tuemme työyhteisöäsi riskien hallinnassa pitkäjänteisesti.

Tarjoamme organisaatiosi tarpeisiin sopivan työpanoksen kuukausittain käyttöösi ilman työnantajan velvoitteita.

  1. Kartoitus

Sovitaan yhdessä ajankohta ja käydään läpi tilanteesi ja tarpeesi.

Kysymme olennaiset kysymykset aikatauluasioista, toiveista, budjetista ja muista resursseista.

Näin homma toimii

2. Suunnittelu

Laadimme tarpeidesi pohjalta alustavan suunnitelman annamme hinta-arvion, hiomme yhdessä suunnitelmaa ja laskemme lopullisen tarjouksen.

Hyväksyt tarjouksen, teemme sopimuksen ja alamme töihin.

3. Toteutus

Toteutamme työn suunnitelman tai tarjouksen mukaisesti.

Sinun tehtäväsi on kommentoida työn hedelmiä yhdessä sopimallamme tavalla.

Lopulta saat käsiisi valmiin tuotoksen.